apartamente blocuri noi Militari

Promovare in mediul online

Promovare in mediul Online

Metodele de promovare a unui site s-au diversificat destul de mult in ultimii ani iar strategiile au devenit din ce in ce mai complexe. Google se arata greu de multumit iar daca acum cativa ani era benefic sa faci sute de link-uri intr-o perioada scurta de timp, acum acest lucru nu poate decat sa iti afecteze prezenta online.

Avand in vedere ca fiecare site este unic, cu vizitatori si informatii diferite, procesul de promovare difera de la domeniu la domeniu. Atuurile care te pot ajuta sa ai un site mai bun fata de competitorii tai si sa obtii mai usor traficul dorit sunt destul de vaste si iti pot da un avans considerabil. Printre acestea amintim:
Design-ul modern, usor de parcurs;
Contentul original, bine structurat si actualizat;
Optimizarea paginilor principale si a imaginilor;
Varsta domeniului (cu cat domeniul e mai vechi, cu atat Google il apreciaza mai mult);
Activitatea constanta pe site-urile de socializare;
Cele mai populare si apreciate metode de promovare in mediul online

Adwords (SEM-Search engine marketing)
Acest tip de promovare se face strict prin intermediul Google, reclamele neaparand si in alte motoare de cautare precum Yahoo, Bing, Baidu, etc. Avantajul acestui tip de campanie il reprezinta usurinta gestionarii bugetului si transparenta investitiei, dar si puterea de targetare. Google Adwords pune la dispozitie toate informatiile cu privire la campania pe care o vei incepe si vei avea posibilitatea sa alegi cat mai specific utilizatorul caruia te adresezi. Pe toata durata campaniei site-ul tau va aparea pe prima pagina in google pentru cuvintele promovate, spre deosebire de alte metode de promovare care pot lualuni bune pentru a te aduce pe prima pozitie.

SEO (Search engine optimization)
Scopul principal al acestui tip de campanie il reprezinta optimizarea unor cuvinte cheie pentru a le imbunatati pozitia in motoarele de cautare. Ca elemente componente sunt optimizarea on site (optimizarea paginilor site-ului cu descrieri, cuvinte cheie, titluri, harti, descrieri pentru imagini, etc.) si cea off site. Daca optimizarea on site poate fi masurata si sunt anumite criterii concrete in privinta ei, optimizarea off site, desi presupune plasarea de backlink-uri, este mult mai complexa si exista nenumarate moduri de a se face. Ca reguli generale se regasesc postarea manuala, continuitatea campaniilor si activitatea constanta, articolele originale cu continut relevant si imagini optimizate, domeniile relevante pe care se posteaza link-urile, Page Rank-ul cat mai mare al paginilor, etc.
Email Marketing
Promovarea prin intermediul email-ului se face prin Spam sau Newsletter. Spam-ul nu este la fel de eficient deoarece de multe ori informatia nu ajunge sa fie citita si exista riscul ca utilizatorul sa nu prezinte nici cel mai mic interes. Newsletter-ul in schimb se face cu acordul utilizatorului care a completat in prealabil formularul de inscriere pe site-ul tau. Aceasta metoda de promovare are costuri foarte reduse si iti permite sa oferi constant informatii personalizate cu privire la ofertele si produsele tale.
Affiliate Marketing
Marketingul afiliat se bazeaza pe plata in functie de performanta. Asta inseamna ca prin intelegere, orice vanzare adusa de un afiliat va fi recompensata cu un anumit procent din vanzare. La randul lor afiliatii recurg la metode individuale de promovare pentru a obtine vanzari. Beneficiul principal al angajatorului/ producatorului este ca nu va plati fara a face efectiv vanzarea, iar pe langa asta, va beneficia si de o promovare la scara larga. Vanzarea in acest caz se face de obicei pe baza unui URL unic pentru a identifica afiliatul, dar si pe baza unor cookie-uri salvate automat in browser pentru anumite vanzari ulterioare.

Campanii pe site-urile de socializare
Siteurile de socializare au devenit din ce in ce mai populare si business-urile au trebuit sa se adapteze o data cu utilizatorul pentru a-si promova afacerea. Cele mai populare site-uri de socializare deja si-au dezvoltat si propriul sistem de promovare si favorizeaza popularizarea informatiilor sponsorizate. Site-uri ca Facebook, Twitter, LinkedIn iti pot aduce trafic direct pe site si implicit conversii. O campanie optima presupune crearea paginilor business,optimizarea numelui, a URL-ului, a imaginilor, descrieri semnificative, concursuri cu premii, discutii interactive, cresterea constanta de aprecieri, etc.

Banner marketing
Aceasta forma de promovare consta in a publica bannere pe site-urile populare pentru a primi trafic direct de la acestea. Acest tip de promovare se aseamana oarecum cu Adwords insa aici ai posibilitatea de a negocia direct cu detinatorul site-ului respectiv. Metoda in sine este una eficienta, insa depinde de cat de relevant este ceea ce oferi tu pentru vizitatorii de pe site-ul respectiv. In functie de popularitatea domeniului pe care vei posta reclama, durata, pozitia reclamei si pagina pe care va fi, costurile pot varia foarte mult.
In concluzie, expunerea online valoreaza foarte mult pentru detinatorii de ecommerce-uri si nu numai. Pozitia buna pe care anumite cuvinte cheie o au in motoarele de cautare, vizibilitatea brand-ului tau pe alte site-uri si prezenta in mediile de socializare te pot ajuta sa-ti cresti popularitatea site-ului si numarul de vizitatori iar acest lucru in orice business de success inseamna conversii.


25/01/2015

Comentarii

Leave a Reply


7 + 7 =

Oua de prepelita